Реальність у смартфоні: у Луцьку відбувся семінар з питань протидії (кібер)булінгу
Реальність у смартфоні: у Луцьку відбувся семінар з питань протидії (кібер)булінгу
Семінар із питань ідентифікації та протидії булінгу й кібербулінгу відбувся 29 листопада у Луцьку. Участь у ньому взяли шкільні соціальні педагоги/-ні та психологи/-ні обласного центру. Захід організували Волинський прес-клуб у партнерстві з управлінням освіти Луцької міської ради в межах XVI Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA на Волині.
Існує чимало різновидів булінгу – як вербального, так і фізичного типу, однак із розвитком інформаційних технологій особливого поширення набрав булінг в мережі інтернет – кібербулінг. Він непомітний ззовні, однак наслідки його не менш реальні, аніж від булінгу видимого.
За даними ЮНІСЕФ, в Україні 29% з опитаних підлітків постраждали від онлайн-булінгу, а 16% були змушені пропускати через це шкільні заняття.
«Не секрет, що для багатьох підлітків реальність зараз у смартфоні. Ґаджети посідають у їх житті дуже вагоме місце. Саме в інтернеті – всі новини, все спілкування, якого немає в школі. І функція «батьківського контролю» не завжди дієва. Від булінгу можна піти додому, змінити школу, а від кібербулінгу – не сховатися. Крім того, лише 1% тих, хто страждає від булінгу, звертається до вчителів, близько 3% - до інших дорослих, а переважна більшість – до друзів. Саме тому ми маємо навчити підлітків вчасно розпізнавати небезпеку і відповідним чином реагувати», – зазначив аналітик правозахисного департаменту Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA Богдан Мойса.
Експерт закцентував увагу присутніх на видах кібербулінгу, його ознаках і механізмах, які допоможуть створити максимально безпечне користування інтернетом. Також він попросив надсилати успішні історії протидії булінгу, пропозиції щодо покращення законодавства, адже воно містить чимало прогалин, які не дають можливості належним чином реагувати на порушення: «Закон працює сьогодні в напрямку складання протоколів, і лише починається хвиля запобігання. На жаль, не маємо в законодавстві норм, які би захищали дітей від вимагання зустрічей та інших дій, які завдають шкоди. Із протидії кібербулінгу немає готових рішень. Але завжди треба говорити дорослим і звертатися в поліцію, телефонувати на Національну дитячу «гарячу» лінію, приймальні УГСПЛ».
Після роботи в групах над аналізом конкретних історій, пов’язаних із боулінгом, учасниці й учасники заходу переглянули фільм американського режисера Лі Гірша «Булер». Стрічка викликала жваву дискусію навколо тем лідерства в підлітків, участі батьків і педагогів у житті дітей, підходів у вирішенні конфліктів, а також були запропоновані варіанти зниження тиску однолітків на головного героя.
«І фільм, і тема сьогоднішньої зустрічі дуже для нас важлива. Ми маємо говорити з дітьми, доносити їм інформацію, показувати приклад власним ставленням. Бо в основі спілкування має бути любов і повага до дитини», – зазначила завідувачка Навчально-методичним кабінетом психологічної служби управління освіти Луцької міської ради Ольга Матвійчук.