«Обережно, провалля!» в бібліотеці Тернополя
«Обережно, провалля!» в бібліотеці Тернополя
Фестиваль Docudays UA зустрів традиційний партнер – Тернопільська обласна універсальна наукова бібліотека. Дивилися й дискутували довкола одного з хітів цьогорічної програми – стрічки Бінга Ліу «Обережно, провалля!».Фільм – дебютна робота молодого режисера в документальному кіномистецтві. Цього року її номіновано на премію Американської кіноакадемії «Оскар» як найкращий неігровий фільм.
«Це не просто кінострічка, а справжній шедевр кіномистецтва. ЇЇ можна вважати черговим і найкращим аргументом недосконалості поділу жанрів кінематографу: на художній та документальний. Адже документальне кіно теж може бути високохудожнім», – вважає Олександр Степаненко, координатор Мандрівного Docudays UA у тернопільської області.
У фокусі автора – проблема насильства в сім'ї та чинники, які призводять до нього. Підходи «одноразового вжитку» переносяться зі світу речей до сфери людських стосунків. Безробіття, бідність, алкоголь, статева розпуста та загально низький рівень культури призводять до того, що традиція насильства вкорінилась у суспільному житті.
Режисер на прикладі власної сім’ї та родин своїх друзів доводить – насильство як «засіб виховання» не спрацьовує. Автор та його персонажі не вдаються до нав'язливого моралізаторства. Вони переживають та проговорюють свій біль, розчарування та надію на прощення. І тим доводять: виховувати варто власним прикладом, піклуванням, увагою, любов'ю й терпінням.
Фільм глибоко зворушив аудиторію бібліотеки. Його персонажі – «недосконалі» люди, які справді роблять чимало помилок і невиправданих вчинків у житті. Але всі вони викликають співчуття й емпатію в глядача.
Наступна зустріч в обласній бібліотеці відбудеться 10 грудня. Демонструватимуть фільм Романа Бордуна «Божественні». Історія – калейдоскоп, в окулярі якого всі ми: праведні, нещадні, смішні, наївні, чесні. Наша реальність багатошарова та неприкрашена, позбавлена однозначних абсолютних трактувань добра і зла, гуманності і жорстокості, милосердя і байдужості.