Виставка плакатів «Довіряй, але перевіряй» в Одесі
Виставка плакатів «Довіряй, але перевіряй» в Одесі
22 грудня запрошуємо на відкриття виставки плакатів «Довіряй, але перевіряй» у рамках Мандрівного Docudays UA в Одесі. На ній буде презентовано роботи художників та художниць, які розмірковують про стан медіа загалом та медіаграмотності в українському суспільстві.
О 17 запрошуємо на:
– відкриття виставки
– розмову з Борисом Херсонським. Модерує Світлана Бондар
Борис Херсонський – професор психології, поет, перекладач, кандидат медичних наук, завідуючий кафедри клінічної психології Одеського Національного університету ім. І. І. Мечникова (з 1999 -2015 року).
Світлана Бондар – медіакритикиня, журналістка, викладачка факультету журналітики, реклами й видавничої справи Одеського Національного університету ім. І. І. Мечникова, головна редакторка онлайн-видання «Оріnion»
Місце: Одеська бібліотека ім. Грушевського (вул. Троїцька, 49/51)
Уперше роботи з проекту «Довіряй, але перевіряй» побачили кияни – цієї осені тривала вулична виставка на бульварі Вацлава Гавела в Києві. На 30-ти стендах вздовж бульвару розмістилися роботи українських художників та художниць з клубу ілюстраторів Pictoric. Зокрема, було розкрито теми цензури, пропаганди, свободи слова, фейкових новин, інформаційної війни, критичного аналізу медіа-повідомлень, зв’язку влади та медіа, соціальних мереж і суспільного телебачення.
Тепер цю виставку можуть побачити мешканці та мешканки Одеси в бібліотеці ім. Грушевського (вул. Троїцька, 49/51) в рамках Мандрівного Docudays UA.
«В Україні недостатньо розвинуте критичне ставлення до повідомлень ЗМІ, особливо в регіонах. Наприклад, на півдні та сході України лише 15% людей помічають приховану рекламу, пропаганду або упереджені матеріали на загальноукраїнських телеканалах, а 12% – у всеукраїнських онлайн-виданнях*. Ми хочемо зосередити увагу на основних принципах медіаграмотності та презентувати це зрозуміло для масової аудиторії, тому вибираємо візуальну плакатну мову, яка здатна ефективно донести суть, і підсилюємо її журналістськими фаховими висловлюваннями,» − говорить співзасновник клубу ілюстраторів Pictoric, художник Олег Грищенко.
Проект «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» підтримало Міністерство закордонних справ Чеської республіки в межах програми Transition. У рамках проекту також була видана книжка з роботами художників та статтями журналістів на тему медіаграмотності. Її можна буде переглянути й під час події.
Клуб ілюстраторів Pictoric – це спільнота ілюстраторів та ілюстраторок, дизайнерів(-ок)-графіків та художників(-ць). Створюють спільні проекти та залучають до них талановитих художників з різних країн для того, щоб популяризувати якісну сучасну ілюстрацію в Україні та закордоном на міжнародних фестивалях та книжкових ярмарках (серед них Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал», Tbilisi Book Days, Міжнародний фестиваль постерів та типографічного дизайну Plaster в місті Торунь (Польща), Франкфуртський книжковий ярмарок тощо). Також Pictoric організовує освітні заходи, майстер-класи та лекції. Найвідоміший на сьогодні проект Pictoric – «Діячі України» – про відомих українців, що популяризує українську історію та культуру мовою сучасного графічного мистецтва.
*За результатами другої хвилі дослідження медіа-ситуації півдня та сходу України, проведеного Інститутом масової інформації та GfK Ukraine навесні 2017 року.
ВХІД ВІЛЬНИЙ