Мрія зі скла: у Кропивницькому показали фільм про другий шанс

Мрія зі скла: у Кропивницькому показали фільм про другий шанс

12 листопада 2025

У межах 22-го Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA у Кропивницькому відбувся відкритий показ документального автобіографічного фільму «Скло — моє нереалізоване життя» (реж. Рогір Капперс, Нідерланди, 2024).


Стрічка розповідає історію Рогіра Капперса — чоловіка, який вирішив здійснити дитячу мрію: створити скляний орган і зіграти на ньому. Коли у дев’ять років він уявляв себе музикантом, життя здавалося безмежним і повним можливостей. Та з роками мрія поступилася місцем буденності. Через десятиліття Капперс вирішив повернутися до неї — і «розтопити» те скло, під яким колись застигло його прагнення творити.

Кришталево чесна історія про другий шанс

«Скло — моє нереалізоване життя» — це не просто фільм про музику. Це історія про людську впертість і відвагу бути собою, про страх виглядати смішним, але все одно пробувати.

Фото: Геннадій Зорін

«Між надією й відчаєм, гумором і болем Рогір створив документальний щоденник, який іронічно, але дуже відверто говорить про час, що вислизає», — поділилася своїми враженнями глядачка Валентина, постійна учасниця показів Мандрівного.

Від сміху до філософії: як реагувала публіка

Після перегляду відбулося обговорення за участі психологині та співзасновниці центру People’s Lives Олени Каліман. Говорили про вікові кризи, страхи, невикористані можливості — і про те, що ніколи не пізно розпочати спочатку.

«Для мене цей фільм — веселий і щирий, бо він про шлях до своєї дитячої мрії, який людина проходить, не зупиняючись ні перед чим», — сказала глядачка Наталія Адиковська.

Одні глядачі бачили у Рогірі символ вічної дитячої щирості, інші — приклад надмірної наївності.

Автор фото: Геннадій Зорін

«Як можна в такому віці бути настільки інфантильним?» — пролунало з залу.

«А він просто вільна людина, яка шукає себе і має на це право», — відповіла інша учасниця обговорення Наталія Ковальчук.

Фрази, що залишилися з глядачами

Під час перегляду багато хто занотовував репліки з фільму, аби поділитися ними на обговоренні.

«Коли батько назвав органомобіль сина “труною зі склянками”, у цій іронії відчувалася і любов, і нерозуміння між поколіннями», — зазначила глядачка Анастасія.

Інша фраза, яка надовго запам’яталася аудиторії:

«Усі генії та віртуози просто використали свій момент».

Вона стала своєрідним лейтмотивом вечора — нагадуванням, що кожна людина має свій шанс, і головне — не пройти повз нього.

Кіно, що повертає до себе

Обговорення після фільму тривало довше, ніж сам показ — і, мабуть, саме це найкраще свідчить про його силу.

Автор фото: Геннадій Зорін

Це кіно — для тих, хто відчуває в собі «незіграні ноти», хто колись відклав мрію «на потім».

Капперс доводить: другий шанс не потребує ідеального моменту — лише відваги почати.

Авторка: Марія Зоріна
 

22-й Мандрівний Docudays UA проводиться за фінансової підтримки Європейського Союзу, Посольства Швеції в Україні та International Media Support. Думки, висновки чи рекомендації не обов’язково відповідають поглядам Європейського Союзу, урядів чи благодійних організацій цих країн. Відповідальність за зміст публікації несуть винятково її автор(к)и.

22 Мандрівний міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA
Жовтень — Листопад 2025
Подяка всім, хто співтворив із 22 Мандрівним Docudays UA
Новини
06 грудня 2025
Тиша, сльози й правда про полон: подія Мандрівного Docudays UA у Вінниці
Новини
06 грудня 2025
Фільм «Санаторій» у Житомирі: простір розмови та співпереживання
Новини
04 грудня 2025
Кіно, що допомагає не зупинятися: показ для військових в Ужгородській міській лікарні
Новини
04 грудня 2025
Між кіно й реальністю: як фільм «Де мій бронік?» відкрив нові питання для молоді Чернівців
Новини
02 грудня 2025
Хто лікує дерева? Розмова про відповідальність громади: уроки екскурсії Docudays UA
Новини
27 листопада 2025
Від літа під сиренами до цифрових загроз: Мандрівний Docudays UA продовжує діалог у Запоріжжі
Новини
27 листопада 2025