XIV Мандрівний Docudays UA розпочинає подорож Україною

XIV Мандрівний Docudays UA розпочинає подорож Україною

26 вересня 2017

Із 1 жовтня стартує XIV Мандрівний Docudays UA. Протягом трьох місяців найцікавіші документальні фільми фестивалю завітають до понад 200 міст і містечок у 22-х областях України та АР Крим. Відбуватимуться також дискусії, зустрічі з режисер(к)ами, запрошеними правозахисниками(-цями), діяч(к)ами культури.

 

Традиційно серед майданчиків для показів і обговорень фільмів – місцеві кінотеатри, будинки культури, школи та вищі навчальні заклади, кіноклуби й креативні простори, книгарні, бібліотеки, а також установи Державної кримінально-виконавчої служби України.

 

Головна тема цьогорічного фестивалю «Чотири градуси» присвячена проблемі зміни клімату й захисту довкілля. Екологи прогнозують: до кінця сторіччя саме на стільки підніметься середня температура на Землі, що спровокує природні катаклізми на планеті. Фестиваль пропонує відвідувач(к)ам стати каталізатором змін і подивитися на питання захисту довкілля з різних позицій – не лише через кіно, а й через правопросвітницькі та правозахисні заходи, дискусії, екоакції.

 

Першим містом, де розпочнеться Мандрівний Docudays UA, стане Запоріжжя. Там фестиваль стартує 1-го жовтня із фільмом «Народжені бути вільними» режисерки Ґаяне Петросян. Це відважне викривальне дослідження від журналісток-дайверок розповідає про глобальну торгівлю китами, дельфінами й моржами – бізнес, сповнений жорстокості та корупції. Цієї весни на Docudays UA-2017 стрічка отримала приз глядацьких симпатій.

 

Кадр з фільму «Народжені бути вільними» (реж. Ґаяне Петросян)

 

У фільмі «Природа мого серця» (режисер Яаакко Рууска) ми подорожуємо до лісів Фінляндії та зустрічаємо ексцентричних людей, які присвятили своє життя природі. Це стрічка про те, як дика природа, з якою ми так рідко перетинаємося, може слугувати джерелом особистої свободи людини.

 

Кадр з фільму «Природа мого серця» (реж. Яаакко Рууска)


«Audience Emancipated: Боротьба за кінотеатр «Емек» – це не лише історія протестів проти знесення історичної будівлі кінотеатру в Стамбулі, а й про боротьбу проти комерціалізації публічного простору й проти того, як його привласнює великий капітал. Пригадаємо, що саме із бажання громадян реалізувати своє «право на місто» розпочалася хвиля протестів по всій Туреччині у 2013 році – а саме з площі Таксім і спротиву вирубці парку Ґезі. 

 

 

Фільм-спостереження «Ама-Сан» Клаудії Варежау змальовує повсякдення японських жінок-пірнальниць, які без жодних обладунків занурюються в море, полюючи на молюсків. У стрічці ми бачимо не глянцеві образи, звиклі для туристів, а звичайних пірнальниць із маленького рибальського селища.

 

 

Історія Фаруха, робітника-мігранта з Таджикистану, який мешкає у фургоні на околицях Москви та мріє про кар’єру актора, лягає в основу фільму Дєніса Шабаєва «Чужа робота».

 

 

«Процес. Російська держава проти Олега Сенцова» (режисер Аскольд Куров) присвячена історії судового процесу над українським режисером, незаконно ув’язненим у Росії. «Назва фільму «Процес» – це не лише судовий процес над Олегом Сенцовим, – розповідає режисер Аскольд Куров. – Це також ті процеси, які відбуваються в суспільстві й державі. Найголовнішим у паралелі з романом Кафки «Процес» є те, що людина стикається із такою машиною й системою, з якою неможливо вступити в жоден діалог».

 

Кадр з фільму «Процес. Російська держава проти Олега Сенцова» (реж. Аскольд Куров)


Зворушливі історії про дорослішання розповідають фільми з програми DOCU/ЮНІСТЬ. Серед них – «Dixie Land» Романа Бондарчука про дивовижний дитячий джаз-бенд на березі Чорного моря. Цього літа стрічка отримала нагороду на Одеському кінофестивалі-2017 як найкращий український повнометражний фільм.

 

 

Програма Мандрівного фестивалю включає також найкращі короткометражні стрічки з програми DOCU/КОРОТКО та DOCU/УКРАЇНА. Остання презентує роботи молодих авторів та авторок, які через оптику власного почуття придивляються до актуальних проблем та шляхів української реальності.

 

 

Окрім цього, Мандрівний Docudays UA підготував два спеціальні покази.

 

Це перегляд та обговорення фільму «Боротьба Джамали» від шведської журналістки Елін Йонссон, що через історію співачки і її родини звертається до історичних подій, депортації кримських татар і до сьогоденної політичної проблеми.

 

Кадр з фільму «Боротьба Джамали» (реж. Елін Йонссон)

 

У «Війні химер» (режисерки Анастасія та Марія Старожицькі) одна з авторок переосмислює власний травматичний досвід, пов’язаний із війною. Це історія двох закоханих, які опиняються на лінії фронту, і їхньої спроби спільного життя після всього пройденого.

 

 

Партнерами фестивалю в областях України є 53 провідні молодіжні, громадські та правозахисні організації та 195 кіноклубів медіа-просвіти з прав людини Docudays UA. Детальніше з програмою регіональних показів можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Мандрівного фестивалю Docudays UA www.traveling.docudays.org.ua.

21 Мандрівний міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA
Жовтень — Грудень 2023
Пам’ять, що надихає на боротьбу: спецподія 21 Мандрівного у Тернополі
Новини
20 грудня 2024
«Цьогорічна підбірка фільмів і Мандрівний були кращими. Звісно, до наступного року»
Новини
10 грудня 2024
Долі людей через об’єктив тоталітарної системи: у Херсоні показали фільм «Київські файли»
Новини
06 грудня 2024
Публічна історія на перетині із особистими рефлексіями: 21 Мандрівний Docudays UA у Харкові
Новини
05 грудня 2024
Бути разом – надважливо: нотатки та історії з Мандрівного у Запоріжжі
Новини
05 грудня 2024
Про вдячність і тишу: 21 Мандрівний Docudays UA на Прикарпатті
Новини
04 грудня 2024
Відкриття 21 Мандрівного Docudays UA на Дніпропетровщині
Новини
28 листопада 2024